loading...
متفاوت ترین سایت دانلود پارسی زبان
P.Srkhny بازدید : 53 یکشنبه 1395/06/21 نظرات (1)

با سلام

 

یکی از موتورهای بسیار قوی بازی سازی Unreal Engine می باشد که چهارمین نسخه از این موتور بازی سازی به نام Unreal Engine 4 نیز رسما معرفی شده است.

موتور بازی سازی Unreal Engine از سال ۱۹۹۸ برای ساخت بازی ها مورد استفاده قرار گرفت و از آن پس بر قدرت این موتور افزوده شد و اخیراً جایزه موفق ترین موتور بازی سازی در تمام تاریخ را از کتاب رکوردهای جهانی، گینس، دریافت کرده است. برنامه نویس ارشد این موتور، آقای James Golding، درباره موفقیت Unreal Engine، مسیری که تا این جا طی کرده و آینده ی آن صحبت می کند.





بقیه در ادامه ی مطلب ....

پس از عرضه Gears of War 3 شایعاتی مبنی بر کناره گیری Epic از ساخت بازی به منظور تمرکز بیشتر بر روی Unreal Engine و ارتقای آن در صنعت بازی سازی به وجود آمده بود. نادرست بودن این شایعات با معرفی عنوان Fortnite و دو عنوان در دست ساخت دیگر توسط Epic .در ابتدای امسال ثابت شدند.


Epic همچنین عقیده دارد که به کمک Unreal Engine 4 ساخت بازی برای موبایل ها و تبلت ها به سادگی ساختن بازی برای کنسول ها و PC است.

در کنار بازی تأیید شده ی Fortnite، استودیو Epic در حال کار بر روی یک بازی برای موبایل به همراه یک عنوان نسل هشتمی است و با این سه پروژه ی در دست کار، به نظر می رسد این استودیو قصد دارد ثابت کند که این موتور همه کار می تواند انجام دهد.

 
James Golding، برنامه نویس ارشد Unreal Engine این طور به صحبت پرداخته است:

“شاید پیش پا افتاده به نظر برسد اما هدف ما برای Unreal 4 این بود که آن را برای همه قابل دسترس قرار دهیم. چیزی که بتواند برای همه کار کند، چه شما یک استودیو کوچک با نیروی کار کم باشید یا این که استودیوی بزرگی باشید یا در زمینه ساخت فیلم کار می کنید یا یک معمار هستید و … . کارهای بسیار زیادی وجود دارند که می توانید از این موتور برای آن ها استفاده کنید. ما می خواستیم که افراد مختلف بدون داشتن محدودیت های زیاد به آن دسترسی داشته باشند.”

Epic با Unreal Engine 4 از مدل تجارت مبتنی بر جواز کسب استفاده از موتور در حال فاصله گرفتن است، با این که این مدل برای Epic و استودیوهای بزرگ بازی سازی که مجوز استفاده را دریافت کرده بودند ممکن است مفید بوده باشد، و این کار باعث شده است شاهد ساخت تعداد زیادی از بازی ها در استودیوهای کوچک و مستقل باشیم.

 
موتور Unity یکی از جذاب ترین گزینه ها برای استودیوهای کوچک یا افرادی است که برای اولین بار اقدام به ساخت و توسعه بازی می کنند به این دلیل که نیازی به پرداخت هزینه ی زیاد (مانند پرداخت هزینه برای دریافت جواز استفاده) در شروع کار ندارد. آیا Epic نیز سعی بر این دارد که به این سو حرکت کند؟

James Golding پاسخ می دهد:

“قصد نگاه کردن به افراد دیگر هنگامی که درباره Unreal و هدف آن فکر می کردیم را نداشتیم. بیش از همه چیز ما به محصول از چشم انداز تازه نگاه کردیم و فکر درباره این که با آن چه کارهایی می توانیم انجام دهیم، چگونه می خواهیم بر روی آن قیمت بگذاریم، چگونه می خواهیم آن را توزیع کنیم و چگونه می خواهیم با افراد مختلف همکاری کنیم. ما فقط کاری که می خواهیم را با این موتور انجام می دهیم و فکر می کنم این مسیر رو به جلوی سالم تری است.”

پیش از این که Epic تصمیم بگیرد Unreal Engine را بیشتر در دسترس قرار دهد نیز استفاده از آن خیلی غیر رایج نبود هرچند که به راه های مختلف این موتور مرزهای کیفیت بصری نسل گذشته را معین کرد. Gears of War اولین عنوانی بود که نشان می داد Xbox 360 به چه چیزهایی می تواند دست یابد، یک مثال برای قدرتی که Unreal Engine 3 می توانست داشته باشد.

از آن پس به طور عمده از این موتور برای ساخت بازی های شوتر اول شخص استفاده شده است اما برای سبک های نقش آفرینی، پلتفرمر، بازی های مخفی کاری و موارد دیگر نیز به خوبی از آن استفاده شده است.

Golding در ادامه صحبت های خود به توجه استودیو به خواسته های افرادی که از این موتور استفاده می کنند اشاره می کند:

“ما زمان بسیار زیادی را برای انجمن های Unreal و توییتر صرف این کردیم که ببینیم مردم به دنبال چه چیزی هستند و چه کارهایی با این موتور انجام می دهند. این موتور آموزنده است. برای مثال اگر شما افراد زیادی را ببینید که تلاش می کنند چیزی شبیه به Skyrim بسازند، با خود می گویید که باید برای بزرگ تر کردن محیط ها کاری انجام دهیم. ما نیز در پشتیبانی کردن موتور بسیار سریع بوده ایم. این هم انگیزه دهنده و هم کمک کننده است، گوش دادن به چیزی که انجمن ما می خواهد و با تغییری که با Unreal 4 به وجود آمد، ما تلاش کرده ایم تا انجمن خود را فعال نگه داریم و اطلاعات کارایی از جانب گروه وسیعی از مردم به دست آوریم.”

بیش از ۱۰۰ مهندس از آغاز تا زمان عرضه ی Unreal 4 بر روی آن کار کرده اند و بیش از ۱۰۰ بازی ساز در هر زمان در بازی های Epic مشارکت کرده اند. Unreal Engine 4 باعث گسترده تر شدن این انجمن شده و Golding خبر از تغییرات فرهنگی قابل توجهی در دفاتر Epic و تأثیرات زیادی که بر نحوه ی رشد یافتن موتور می گذارد می دهد:

“زمانی که تیم در حال تلاش برای آماده کردن Unreal 4 و عرضه آن بود، یک تغییر قطعی در حال اتفاق افتادن بود، تغییری که حول سه چیز بزرگ رخ می داد. یکی از آن تغییرات بزرگ، ایجاد امکان بیشتر برای دسترسی به موتور بود که ما از راه های متفاوتی برای رسیدن به آن استفاده کردیم: استفاده از سازندگان در انجمن ها، عمومی کردن نقشه ی راه خود و هر بروزرسانی که برای موتور آماده می کردیم. این کارها ارتباط ما با سازندگان را بسیار آسان تر کرد به این دلیل که آن ها به راحتی و بدون هیچ ترسی درباره این موتور می توانستند صحبت کنند. تغییر بزرگ دیگر مربوط به سخاوتمندی می شود، جایی که گمان می کنم (و امیدوارم) به نحوی قیمت گذاری را انجام داده ایم که افراد فکر کنند منصفانه است و تلاش کردیم که مطمئن شویم افراد به معامله ی خوبی دست پیدا می کنند.

ما امیدواریم این اعتماد در آینده به ما کمک کند. آخرین تغییر بزرگ مربوط به همکاری درون شرکت است، این که باعث شویم افراد نزدیک تر از قبل با هم کار کنند. فضای همکاری در درون شرکت از زمان عرضه Unreal 4 بیشتر شده است، احساس می کنم به همان جوی که زمان ملحق شدن من به شرکت در سال ۲۰۰۲ وجود داشت بازگشته ایم.”


در سال ۲۰۰۶ استودیو Epic با ساخت Gears of War خیلی چیزها را ثابت کرد و قدرتمندترین موتور گرافیکی که آن زمان وجود داشت را نشان داد. حال با Unreal 4، Epic احتیاجی به تمرکز بر روی کیفیت گرافیکی ندارد، زیرا Unreal معنای دیگری از کیفیت گرافیکی است اما اگر Unreal می خواهد برتری خود را حفظ کند باید چیزی فراتر از کیفیت بصری زیبا را از خود به نمایش بگذارد.

 

اگه بخواهیم درباره ویژگی های برجسته این نسخه صحبت کنیم میشه گفت که مهمترین ویژگی اون انتشار عمومی Unreal Engine خواهد بود و بالاخره Epic به اون هدفی که داشت در UE4 رسید و اون هدف چیزی نبود جز انتشار عمومی آنریل انجین برای همه و حالا این انجین قدرتمند میتونه در اختیار عموم قرار بگیره. از یک استودیو بزرگ گرفته تا یک گیم آرتیست مستقل و قیمت اون فقط ماهیانه 19 دلار هست و شما با پرداخت ماهیانه فقط 19 دلار میتونید Unreal Engine 4 رو با تمامی ویژگی هاش و همینطور تمامی Source Code های ++C، مطالب و ویدئوهای آموزشی برای انجین، پشتیبانی و به تمامی بروزرسانی های این نسخه دسترسی داشته باشید.
اما بعنوان ویژگی های جدیدی که در Unreal Engine 4 اضافه شده ابتدا میشه به قابلیتی به نام Blueprint اشاره داشت که یک Visual Scripting کاملا پویا و بر پایه نودبیس هست و باعث میشه تا نیاز شما به کدنویسی و اسکریپت نویسی در این نسخه از انجین به حداقل برسه. همچنین بخش Blueprint بصورت کاملا ریل تایم عمل میکنه و شما میتونید در حین انجام کار ویرایشهای لازم رو روی node ها انجام بدید و حتی امکان دیباگ بصورت ریل تایم نیز در اون فراهم شده و هر node که مشکلی داشته باشه توسط Blueprint خطایابی میشه و با یک فلش قرمز به شما نشون میده که مشکل از کجاست. درکل قابلیت Blueprint در آنریل 4 واقعا فوق العادست و همونطوری که در ابتدا هم گفتم مطمئن هستم که اسکریپت نویسی رو در Unreal Engine 4 به حداقل خواهد رسوند.
ویژگی های جدید دیگری نیز وجود داره مثل Physically Based Shading که فکر میکنم این نام باید براتون آشنا باشه و این ویژگی بر روی Unity 5 نیز اضافه شده بود و حالا میبینم که امکان استفاده از اینگونه شیدر ها در آنریل 4 نیز امکانپذیر شده و میتونه بعنوان یک ویژگی مهم در گرافیک بازی ها تاثیر بسزایی داشته باشه. متریال ادیتور جدید، یک سیستم Terrain قدرتمند با امکان ایجاد و تنظیم LOD جهت ساخت مناظر وسیع، یک Content Browser جامع در انجین با امکان جستجو، جداسازی، ایمپورت، ویرایش و ...، سیستم Matinee cinematic جهت ایجاد ویدئو برای بازی ها و n تا ویژگی جدید دیگه که نام بردن تک تک اونها زمان زیادی رو میگیره.

 
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط pooria در تاریخ 1395/06/21 و 20:50 دقیقه ارسال شده است

سلام و ممنون از سایت خوب شما
پاسخ : ممنون از شما . سعی می کنیم با افزودن مطالب مفید به شما کمکی کرده بتشیم.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
ما با ساخت این سایت سعی در بهبود ومنظم ساختن دانلودینگ برای دیگران را داریم. امید است تا با یاری خداوند وقدرت گرفتن از رزبلاگ بتوانیم به اهداف خود برسیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    سایت درچه زمینه ای مطالب بیشتری ارائه دهد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 176
  • بازدید سال : 866
  • بازدید کلی : 2,787
  • کدهای اختصاصی

    مترجم سایت

    ابزار هدایت به بالای صفحه